måndag, november 13, 2006

Grått på vägen, grått i luften, måndag...


Det är tur att man är en rätt glad fis när vädret är som det är i dag. Jag och Klara har varit på BVC och nu väger hon prick 5 kg!
Sitter och funderar på om man borde gå ur på en promenad men vädret är verkligen ingen höjdare. Problemet är att jag HATAR att sitta inne hela dagarna. Jag känner hur jag blir blek och fet på nolltid liksom. Jag får väl sitta och vela här i soffan en stund till... Kaffebryggaren står och puttrar i köket och snart är det dags för dagens första kopp och en liten pepparkaka. Liten och liten... Ja, men det känns bättre om jag använder just det adjektivet för att beskriva de kakor jag äter. Det känns liksom bättre då.

Helgen har varit underbar med mamma, storebror och lilla Tove här på besök. Tyvärr blev kusin Tove förkyld och med det vädret som varit i helgen har man inte precis haft någon större lust att vara ute på äventyr. Men allt det där spelade faktiskt inte så stor roll. Det har varit så mysigt att bara umgås i lugn och ro.

I går badade jag och Klara. Det var sååå roligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså...helt objektivt(fniss) har jag den sötaste systerdottern!
Vill ha bild av större format till jobbmailen -tack!
(Skrivbordsunderlägg)
Ta en kaka till förresten...

Anonym sa...

Åh vad jag längtar efter att få träffa Klara! Hon är ju bara såååå söt! En fördel med barn framför hund, som blir extra påtaglig idag då regnet fullkomligen öser ner, är att man inte BEHÖVER gå ut om man inte vill! Så, jag tycker att du med all rätt kan njuta av att vara hemma.

Kramar till er alla! Snart är det bara en månad kvar till julledigheten... Jippie!

/Lena med Douglas