måndag, oktober 26, 2009

Jag höstlovar

I dag har jag höstlovat med likasinnade från andra skolor och vi har haft så roligt så! Som lärare är det skönt att ibland får umgås en hel dag med vuxna människor och bara ha tid att tänka färdigt en tanke och äta sin lunch i lugn och ro.
Efter att dessutom ha städat skrivbordet inför morgondagens långplanerande åkte jag till dagis för att hämta Klara. Vid hennes hylla i hallen hängde två teckningar. Den ena föreställer Vintern och den andra är helt enkelt en gestaltning av Mamma när hon ser ut som ett spöke. Jag undrar så väldigt, väldigt mycket vad det egentligen är hon menar med det. Visst, det är mörkt ute och man känner sig lite blek och sliten. Håret börjar bli lite lagom vinterfrissigt och huden traditionsenligt fnasig och narig. Men som ett spöke?

I kväll har jag skickat in två examinationsuppgifter, vilket innebär en dryg veckas total ledighet från plugg. Under förutsättning att jag inte får göra om och göra rätt...

3 kommentarer:

Therese sa...

Visst är det skönt med höstlov. Ett par dagars ledighet gör susen..

linda sa...

Vi blev faktiskt jättenöjd med trappen
Hoppas allt är bra med er annars?
Kram

Soffan sa...

Therese: Men hur kan det komma sig att lovet går så attans fort???

Linda: Det ska ni verkligen vara!
Här är allt väl, förutom lite feber då, men det får man väl leva med... :-)