onsdag, september 30, 2009

Senadraget

Rubriken syftar på mig själv. Ibland är jag så där dumseg så att liksom inget blir gjort. I kväll är en sådan gång.
Förvisso har jag hunnit med en väldans massa viktiga saker på jobbet i dag och kanske är det därför det liksom inte blir något när jag kommer hem.
Efter att ha lagt Klara hade jag en sak att utföra och denna enda lilla sak var att göra en paj till morgondagens knytkalas på dagis. Jag skulle bara titta på Idol först. Jag tappade suget för Idol och bytte kanal för att titta på Uppdrag granskning. När Uppdrag granskning var slut satt jag mig framför datorn. Jag kan i nuläget inte redogöra för vad jag gjorde framför datorn, men förmodligen satt jag och läste bloggar som tillhör människor som jag inte känner och inte bryr mig om.
Nu står pajskalet i ugnen och jag inser att det får räcka med ett pajskal nu i kväll. Innehållet hinner vi säkert fixa i morgon innan kalaset. På något sätt hinner vi nog det.
Sedan kan jag tillägga att kvar på matbordet står två tallrikar som stått där sedan jag och Klara åt middag. Detta påpekade treåringen innan hon gick och la sig med fniss i rösten.
Nu ska jag alltså plocka undan tallrikarna. Och duscha. Varför gjorde jag inte det mellan 21 och 21.30 i stället för att läsa bloggar som tillhör människor som jag inte känner?
För att jag är ett senadrag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Enligt DN är melantoninhalten extremt hög i kroppen runt höstdagjämningen. Symtomen är bl.a. de du nämnde ovan.
Rekommenderade åtgärder:
motion, utevistelse/ alt. 30 min framför sollampa (gärna vid 06-tiden på morgonen, för att balansera upp hormonhalterna. Godis nämns även som en upp-piggare!
;-)

/Cilla