måndag, september 14, 2009

Jaha. Jag också.

Under de vintrar som jag har varit mamma har jag försökt vara förnuftig. Jag har tänkt att mitt barn klarar sig bra med en vanlig overall, från en vanlig affär. Jag har tänkt att jag inte ska trilla dit och köpa en hutlöst dyr overall bara för att andra föräldrar gör det. Bara för att...
Men så i dag trillade jag också dit på en av de dyrare. Men jag måste säga att jag har välgrundade argument.
1) Vi älskar att vara utomhus på vintern. Alltså är det väl investerade pengar.
2) På Klaras nya dagis tillbringar barnen en stor del av dagen utomhus och det vore bra om hon höll sig ordentligt varm under dessa timmar.
3) Färgen och modellen är båda bra.
4) Det sägs ska vara bra kvalitet och därmed kanske den håller till eventuellt småsyskon också.
Håller det?

Och sist men inte minst vill jag bara än en gång säga att jag gillar mitt nya jobb. Utmaningarna blir ständigt större och det är så roligt att få använda nya delar av hjärnan. Delar som bitvis legat vilande under de senaste åren. Det är skönt att liksom få komma till sin rätt.

Inga kommentarer: