fredag, september 18, 2009

Bestulen

I dag var en sån där bra dag. Kul på jobbet och helgkänsla i hela kroppen.
Efter jobb och dagis hade jag och Klaran bestämt träff med två vackra damer på ett av stadens bättre konditorier. På vägen från dagis till parkeringen i stan hade jag använt min telefon men när vi kom till den avtalade mötesplatsen var den plötsligt borta.
Fredagslugnet blev till småstress och irritation och efter att ha konstaterat att telefonen blivit avstängd av någon och letat igenom bilen två varv gick jag till mobiltelefonaffärennumerouno för att spärra hela paketet.
Hips, vips fick jag ett nytt sim-kort med mitt vanliga nummer och i en låda hemma i källaren hittade jag en gammal älskad telefon som jag mer än gärna tar i bruk igen. So far, so good. Problemet är liksom mer den här uppgivenheten över att min telefon inte är där JAG lagt den och mycket tyder på att någon annan varelse har tagit den från sin plats, i min väska.
Men vet du tjuven! Nu är stölden polisanmäld och det innebär att telefonen är spärrad så du har väldigt lite användning av den. Så det så!
Dessutom har jag köpt ett par nya svarta skinnstövlar. De är så snygga, så snygga.
Av denna dagen kan vi lära oss att mobiltelefoner är världsliga tingestar som ej bör gråtas över och att ett par snygga stövlar gör gråten än mer obefogad.

1 kommentar:

Therese sa...

Det är aldrig kul när andra inte kan låta ens grejor vara ifred.....F-n vad arg man kan bli..tur att stövlarna drog upp humöret!