måndag, april 27, 2009

Linslus

I går var en härligt solig söndag som jag och min mamma tillbringade på det stora möbelvaruhuset på gränsen till grannlandet. Allt flöt så bra. Vi fick med oss nästan allt som stod skrivet på listan och badrumsinredningen låg fint packad på släpet som jag skickligt rattade längs landsvägen. Men så plötsligt, från ingenstans kom den. Blixten. Blixten som omedelbart fick polisfrun att inse att hon hade kört alldeles för snabbt och att hon skulle bli nödd och tvungen till att betala en viss summa pengar till staten för att sona sitt brott.
Till en början blev jag bokstavligt talat skitsur över att just jag, som egentligen är så duktig och laglydig drabbats av denna kameraövervakning som egentligen borde riktas mot riktiga buskörare. Efter ett dygns eftertanke kan jag dock konstatera att min uppmärksamhet förmodligen var riktad mot något annat än vägen framför mig och det är ju rent ut sagt bedrövligt.
Nu inväntar jag inbetalningskortet och hoppas på en inte allt för stor summa.

I badrumsväg står vi nu inför gjutning av nytt golv. Väggarna är färdiggipsade och förutom ett litet bakslag i form av en sågslinga i ett av de nya rören har det mest gått ganska bra.
Jag skulle ha fotat i dag, men något kom i vägen. Jag tror att det kallas livet...

6 kommentarer:

Jennie sa...

Det är klart att jag är jag:)! Ja det ska bli väldigt kul med en NY-resa, har nog inte riktigt förstått det än, men när man väl sitter på planet går det nog upp ett ljus!

Ser fram emot renoveringsbilderna!

Annas resa sa...

Vi väntar tålmodigt på bilderna...;)

Therese sa...

Aj aj aj..inte kul!

Anonym sa...

Får man se bilden, det måste man väl?! Du kanske kan lägga upp den på bloggen så vi får se hur en riktig fartsyndare ser ut :)
Hoppas att det inte blir så dyrt. Kram vännen / Erica

Åsa sa...

Hoppas du klarar dig från alltför höga böter, men visst är det fort gjort. Trevlig långhelg!

Soffan sa...

Uppdatering: Än så länge inget brev på posten... Jag håller tummarna. Och snart kommer bilder. Jag lovar. :-)