måndag, april 20, 2009

Sedan sist...

har följande saker hänt:
- Alla gamla rör har tagits bort.
- Alla nya rör har kommit på plats.
- Vi har fått en etagetoalett eftersom rörmokaren råkade bila sig genom valvet och ner i källaren.
- All ny el är dragen.
- Gipsskivor täcker delar av väggarna.
- Rörmokaren har flyttat ut och snart kanske det är dags för oss att flytta in igen.

Dessutom har vi:
-Roat oss på Krokodil med en halvbra konsert och ett helbra fika.
-Roat oss på 7-årskalas i Luleå med ett gäng tandlösa pojkar och en hel massa gott fika.
-Vaggats in i vardagen igen eftersom påsklovets slut uppenbarligen också innebär arbete igen. Det känns som om lovet varat en evighet och hjärnan var inte riktigt inställd på akademisk verksamhet efter allt skottande, bärande och rivande. Men precis som med cyklande så sitter det mesta i ryggmärgen.

Nu säger jag godnatt och hoppas på att vårvärmen snart kommer för att stanna.

2 kommentarer:

Therese sa...

Det fantastiska efter en renovering är att man kan hitta byggdamm 5 år efteråt....är det ett bevis på att man städar dåligt eller är det ett bevis på att dammet är svårupptäckt...kanske båda! Lycka till!

M sa...

Just ikväll är jag halvdöd av trötthet och inte blir det bättre av att se fram emot en kvartöverfyra-morgon tillsammans med familjens yngste medlem. Just då är jag glad över att jag inte har några hemmaprojekt (för närvarande) som jag behöver lägga tid och energi på. Hoppas det känns bättre för dig = )

Trevlig helg!