måndag, april 13, 2009

Bloggen goes Extreme Home Makeover

Vissa av er har sett det live, andra bara hört ryktet. Men här kommer den i alla fall. The Green Room. I morse när vi vaknade såg rummet ut ungefär så här:


Fotografierna är dock tagna efter att alla krokar och ett (grönt!!) skåp tagits bort, men... you get the picture... Trots att jag bott i detta hus i åtta månader nu så har jag fortfarande inte riktigt lyckats smälta badrummet. Det gröna kaklet i kombination med den otroligt fantasieggande fondtapeten är helt enkelt något av det mest exotiska jag sett.
Nåväl, min sambo och svärfar har ägnat denna dag till att helt enkelt ta bort allt det gröna och resultatet nu i kväll är detta:



Under vassruggstapeten hittade vi den faktiskt riktigt snygga tapeten som syns till vänster i bilden ovan. Så klart går den också i grönt. Grönt is the shit verkar det som...

En av dagens häftigare händelser utspelade sig när badkaret skulle ut genom badrumsfönstret. När karet hängde där på fönsterkarmen kom arbetarna på att det nog vore klokt med en tredje famn som kunde ta emot emaljbjässen på utsidan. Eftersom min egen starke far har lyckats vrida sin axel ur led, sprang jag fjäderlätt över till närmsta grannarna. Ingen stark karl hemma där. Jag sprang vidare till grannarna på andra sidan vägen. Ingen hemma där. Men! Utrusande från ett hus längre upp på gatan kom en glad man i 60-årsåldern som i glädje ropade och frågade om vi ville ha hjälp. Han ville verkligen hjälpa till och sen ville han verkligen prata. Och prata. Och prata. En hjälte. En sann hjälte som heter Svante. Tack för hjälpen Svante!

Jag återkommer en annan dag med rykande färska bilder. Resan har börjat. Are you in or out?

4 kommentarer:

Jennie sa...

Gillar verkligen renoveringsbilder, så jag följer med spänning resan i badrummet. Kakelplattan med fisken är ju verkligen pricken över i:et!

Therese sa...

Du skulle ha sett vårt hus innan renoveringen...där blommade tapeterna minsann i alla möjliga kulörer.....det fräna var att tapeterna var i utmärkt skick, inte en enda skråma eller håliget någonstans. Det såg ut som om ingen hade bott här sedan 50-talet..

Annas resa sa...

I´m in!
Wow, vilket coolt badrum! Jag hade faktiskt föreställd mig det som värre av dina beskrivningar...:)
Jag håller mina tummar för er badrumsrenovering och ser fram emot nästa uppdatering!

Anonym sa...

jag är med, såklart!