onsdag, april 15, 2009

Just nu...

...önskar jag att jag hade haft ett par rykande färska renoveringsbilder att bjuda på. Men som du säkert förstår så har jag inte det. Jag och Klara har flytt fältet och flyttat in hos mamma några dagar. Oljudet från bilningsmaskinen och dammet som samma maskin orsakar blev helt enkelt för mycket för mig.
Men! Det händer grejer. Vårt badrum är numer helt i furu, sånär som på golvet som består av uppbildad betong. Dessutom har rummet blivit rätt mycket större eftersom väggen mellan "stortoan" och "lilltoan" tagits bort och nu får stor och liten mötas och skapa ett, enda stort och fint badrum.
Om allt går som planerat dyker rörmokaren upp på fredag och sedan är det bara att påbörja själva byggandet; gipsa väggar, gjuta golv och allt det roliga som kommer sen...

Min otroligt händige, flitige och vackre sambo jobbar som ett djur inne i dammet och ute skiner solen på oss påsklovsfirare. I dag har vi roat oss på Strömnäs; druckit kaffe, promenerat och solat. Vilka underbara dagar!

4 kommentarer:

Therese sa...

Då hade du kunnat häls på mig...på Strömnäsgatan 24...alltid välkommen!

Annas resa sa...

Ja, och hos mig! Så nära oss ni var ändå!
(Jag är gräsänka i fyra dagar så jag tar tacksamt emot besök;)

Åsa sa...

Låter som ett utomordentligt trevligt sätt att spendera påsklovet på!

Soffan sa...

Therese och Anna: Ja, nästa gång våldgästar jag er bägge två. Var så säker! :-)

Åsa: Det var det. Men säg den njutning som varar... :-)