fredag, maj 01, 2009

Sköna maj välkommen!

Maj månad tågade in i våra liv med buller och bång. Eller i alla fall en massa sol. Oj vad kroppen njuter av dessa strålar...
I morse, när stora delar av staden låg i dvala, tog jag tag i något som jag bävat för sedan vi köpte detta stora hus med stora fönster. Fönstertvätten... Först insidan, smärtfritt och glasklart. Sedan tog jag stegen och gick systematiskt runt huset. Nu är allt rent. Fönster som samvete. Innan Tobbe vaknade efter nattjobbet hann jag och Klara dessutom kratta hela framsidan.
Dagen i övrigt har innehållit montering av torkställningen och sedan tvätt av två maskiner som kunde hängas ute i det fria. Helt klart en lyx med att ha en egen gård. Det finns inget som känns så rent som kläder som fått torka av vårvindar och majsolens strålar.
Badrummet fick vila i dag och i stället tog vi en promenad och efter middagen kikade de nyblivna piteborna in med lille Nils och en dopinbjudan.
Och nu har helgen bara börjat. Jag drömmer och fortsatt solsken och en och annan glass.
Hoppas att din helg blir fin!

2 kommentarer:

M sa...

Det är bra med byggvila. Vi har ju konstaterat att tiden går så snabbt ändå. Har vi tur kommer det grå dagar som passar för inomhusgöra.

Skönt med långhelg, eller?

Soffan sa...

M: Skönt med helg? Ja, det är så skönt så jag vet inte vilka ord jag ska använda för att beskriva hur himla skönt det är. Men i morgon ses vi igen. Pigga och glada!