fredag, maj 15, 2009

Och en till...

Det är nästan så att jag duckar när jag efter en veckas uppehåll sticker in skallen här på bloggen igen. Borde kanske komma med en ursäkt, men ursäkterna är så många att de mest låter patetiska. Ungefär som en gymnasieelev som inte pluggat till provet, eller en tvååring som gjort en dumhet. Jag kan dock skylla på jobb på jobbet, jobb hemma, löpträning och allmän livslusta. Låt mig förklara:

- På jobbet är det mycket jobb. Efter att det börjat droppa in regnvatten i direkt anslutning till min arbetsplats blev jag tvungen att förflytta mig till en annan arbetsplats där det inte droppar in. Jag gick back på tre fantastiska brunetter men jag fick med mig en kanonbrunett och gick dessutom plus på en blondin, så jag ska nog klara mig rätt bra tror jag. Dessutom är denna vårmånad något pressad av arbete för oss lärare. Betyg ska sättas och för att rimliga betyg ska kunna sättas måste elever prövas och för att prövningarna ska bli bra måste de rättas av en lärare och i det här fallet råkar läraren vara jag och sedan förstår du säkert att mycket tid går åt till att läsa, klura och bedöma, läsa, klura och bedöma lite till... Men! Jag klagar inte! Observera att jag klagar inte alls. Jag älskar, älskar, älskar mitt jobb och dessutom gillar jag att rätta. Det du hör är inte en klagosång utan bara en förklaring till varför min tid rinner iväg...

- På hemmaplan är det badrummet... Badrummet börjar arta sig måste jag säga. Vi kan nu kissa, baj**, duscha och bada där, men fortfarande saknas det där lilla piffet och innan piffet är på plats kommer jag inte att fotografera ett dyft. Så det så! Är du nyfiken är du välkommen förbi!

- Och så löpträningen då... I början av veckan fick jag ett obehagligt sms av min vän Bea som berättade att hon anmält mig till Vårruset i Luleå. Jag är en typ som gillar att kuta men under det senaste halvåret har det varit vinter och renovering och en massa annat och jag har helt enkelt inte kutat särskilt mycket. Men nu måste jag ju. Jag vill ju inte göra bort mig mer än nödvändigt och efter en runda med två fina tjejer på Grisan kan jag konstatera att jag är oändligt tacksam för att jag tvångsanmälts till denna tävling. Så himla kul! Tack Bea!

Ja... Sådant är livet just nu. Och just nu kan jag dessutom meddela att jag och mannen i mitt liv just har kommit hem från en date på tu man hand. Dottern ville sova hos sin mormor och vi har passat på att ses på stadshotellets omdebatterade uteservering över två glas (var) och ett par timmars ostört samtal.

Inga kommentarer: