söndag, maj 31, 2009

Sommarens första helg




Det är nästan så att det känns lite märkligt att gå till jobbet i morgon. Den här helgen har liksom fått hela min varelse att ställa om till sommarläge.
Jag har ätit frukost på altanen vid havet och handlat på den lilla affären i byn en bit bort. Jag har druckit vin och tittat på solnedgången.
Mitt eget paradis har vaknat till liv efter vinterdvalan och det var ett kärt återseende må jag säga.
Det enda som kanske grämer mig lite är att jag inte doppat mig i det blå. Inte mer än en promenad ut på lårdjupt vatten när systersonens fiskedrag fastnat under en sten.
Klara trotsade dock det iskalla vattnet och lekte förutsättningslöst i vattenbrynet...



2 kommentarer:

M sa...

Så fint det blir i badrummet och så duktiga ni har varit. Enligt Martin Timell gör man ju sådant där på en halvtimme, men det är liksom en annan värld.

Hann vi egentligen prata ut idag över kaffet eller? Vi kan väl försöka ses igen? = )

Soffan sa...

M: Nej, vi hann inte prata. Vi måste försöka igen i morgon. Visst klarar vi det då?