torsdag, oktober 30, 2008

Power to the point

Just nu håller jag på med en it-utbildning som allt skolfolk i hela det avlånga landet Sverige ska genomgå. Det går kortfattat ut på att lära sig hantera de vanligaste programmen i en vanlig, svensk datamaskin. Vissa delar är busenkla men ibland får man utmana sig själv lite och jag får testa saker jag tidigare inte hållit på med. I dag har jag lyckats med att färdigställa en Powerpoint-presentation med berättarröst - på spanska. Jag är nöjd och kan således luta mig tillbaka i soffan och känna mig ganska nöjd med att morgondagen är ledig och torsdagskvällen innebär helg.

I dag har jag dessutom besökt min egen frissa och blivit några nyanser blondare. Efter åratal som brunett känns det lite spännande att få se världen ur en blondins perspektiv. Känns väl kanske inte så väldigt annorlunda men visst är det kul med förändring.

Inga kommentarer: