söndag, november 02, 2008

Jag tror jag kan det!

Denna helg blev ju något längre än vad helger i allmänhet är. Dock har den här söndagen gått i småfeberns och halsontets tecken. Både jag och Tobbe har varit som två påsar och Klara har verkligen försökt vara förstående på bästa sätt. Trist är det i alla fall att inte orka och att bara hasa omkring inomhus en hel dag. OK, med undantag för en lite prommis till Kvantum och Apoteket.
Lördagen var dock en munter tillställning med bebisgos och thai-middag. Min vän Sofi befinner sig för tillfället i hemstaden tillsammans med sin nybakade lilla Olle så i går kväll satt jag mest i soffan med en bebis i famnen och förundrades över hur små de faktiskt är de små liven.
I morgon drar allvaret igång igen, med elever och allt. Jag hade liksom tänkt mig att höstlovet skulle göra underverk och fylla mig med inspiration och finfina idéer för resten av terminen. Några tankar kanske jag har med mig och faktiskt känns det lite roligt också att få se de små liven igen.

Inga kommentarer: