måndag, november 03, 2008

Skadegörelse!

Man pratar ofta om hur ett sovande barn är det vackraste, mest oskyldiga som finns. Och jag håller helt och hållet med. Min Klara är vacker och underbar, sovandes och vaken. Men visst finns det stunder när man känner för att explodera en smula.
I dag har Klaran varit hemma med sin lediga pappa och jag gissar att hon ville sätta lite extra krydda på den förkylda vardagen.

Den unga damen har nämligen lyckats grafittimåla insidan av den garderob som hennes morfar så omsorgsfullt tapetserat. Med spritpenna! Vi ska väl kanske vara glada över att det var insidan av garderoben och inte en av väggarna i vardagsrummet. Man kan inte göra så mycket mer än att rycka på axlarna, gå vidare och skylla på farsarvet. Rykten säger nämligen att polisen inte var så skötsam som barn, att han slog sönder allt från glasögon till vardagsrumsbord. Jag hoppas dock att dottern stannar vid denna form av skadegörelse. Det räcker nu.
Efter att ha avslutat min arbetsdag gick jag hem och tog med mig klottraren till biblioteket och därifrån gick vi nöjda med en påse fylld av nya läsäventyr. Nu ska jag lägga mig i sängen och bita i Familjegraven som jag faktiskt inte har läst. Tror jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tihihi. Kan inte lata bli att le lite. Det var ju faktiskt ratt sa lacker grafitti :) Det kanske ar mormor och mosters gener som gar igen?

KRAM
/Lena

Anonym sa...

När pappa skulle måla om i garderoberna för några år sedan så hittade han 25 år gamla slagord på väggen därinne. MAMMA ÄR DUM stod det med pyttesmå blyertsbokstäver.
Hehe.