söndag, november 16, 2008

Tataaaa!!!

En fråga man kan ställa sig är ju hur någon människa någon gång har tyckt att det vore en bra idé att täcka en hel vägg i mörkbrun träpanel. Hur som helst, det var längesedan och det är ju mycket möjligt att någon i framtiden kommer att undra varför någon målade dito vägg vit. Men! Här kommer i alla fall resultatet av lördagens hårda arbete, som faktiskt var mest trevligt med mysiga samtal och ett stort antal snusar...


Väggen i hallen innan lördagspysslet...

Väggen i hallen efter lördagens pyssel inklusive söndagens
tavelproduktion.
Ännu ett bevis på min inkompetens som fotograf. Vem som helst hade väl kunnat räkna ut att man borde ta bort tygbiten som hänger över trappräcket... Men inte jag...
I framtiden är planen att byta ut detta trappräcke mot ett modernare, utan svarvade former och mörkbrunt bets...
Helgen har varit härlig. Lördag med arbete och bastu, söndag med promenad, bak och fikabesök av lill-Hugo som nu gått och blivit en storkille.
Ny arbetsvecka hägrar och vid veckans slut väntar min födelsedag! Något att se fram emot, trots att jag blir ett helt år äldre.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Vilket lyft! Ingen kan väl nånsin vilja ha den väggen mörkbrun igen.

Annas resa sa...

Jättefint! Även om det inte är så kul att måla, så visst är det väl underbart att fixa och göra fint i sitt EGET hem?

Anonym sa...

Efter att vi stött på varandra i söndags åkte vi förbi och kikade på ert hus.
Så nu vet vi var ni bor när vi ska komma och hälsa på på riktigt!

Soffan sa...

Åsa & Anna: Ja, tänk vad lite färg kan göra. Och jag måste säga att målning är min grej. Som meditation. Eller kanske som att virka... :-)

Tomas & Terese: Men så bra! Ni har en stående inbjudan. Vi sitter liksom bara och väntar... :-)