måndag, november 10, 2008

Jobbfunderingar. Igen!

En helg med besök av farmor, faster och kusin från gruvmetropolen i norr. Vädret var inte det bästa men med god mat, lite vin och en fika på stan så blev det en toppenhelg i alla fall.
Sen var det det här med jobbet... Eller ska jag säga jobben? Plötsligt har jag en valmöjlighet och det är något som man inte drabbas av särskilt ofta i arbetslivet, oavsett bransch eller position, men nu har jag hamnat i något av ett vägskäl och på många sätt kommer nog mitt beslut att ha viss inverkan på min framtida karriär. Problemet är bara att jag i dag inte vet vad som är mest strategiskt ur ett helt och hållet egoistiskt perspektiv. Just nu vill jag inte säga så väldigt mycket men jag kan tänka mig att jag måste komma med ett konkret beslut inom de närmsta veckorna och det tär på hjärnan att hela tiden fundera över vad som är bäst, för mig och min familj och självklart till viss del också eleverna. Tro mig, fortsättning kommer att följa i denna följetong som kanske kan kallas för livet...

4 kommentarer:

Åsa sa...

Låter spännande. Kommer med stor spänning att följa följetongen! Lycka till i dina funderingar.

Anonym sa...

Låter jättespännande. Det bevisar ju bara vad vi alltid har vetat...du är duktig du!. Lycka till! vad du än väljer kommer det att bli det bästa.

Annas resa sa...

Hej!
Nu vet ju inte jag riktigt vilka val du har, men eleverna - skit i dem. De kommer inte att tacka dig om tio år för att du stannade kvar även om det karriärmässigt var bättre att gå en annan väg. Min personliga erfarenhet är man nog ofta tror att man är lite mer oersättlig än man i själva verket är...
Lycka till med väljandet. Kram!

Soffan sa...

Åsa: Ja, det är lite spännande faktiskt. Och tack!

Maria: Jo, i slutändan blir det ju alltid så, att det man väljer blir bäst. Men först måste man ju välja... :-)

Anna: Jo, jag håller med dig. Men helt ärligt har jag ingen aning om vad som är det bästa karriärsvalet. I slutändan är det jag vill ha en fast tjänst och frågan är vem som kan ge mig en sådan... Jag funderar vidare. Kram!