tisdag, oktober 07, 2008

500

Här sitter jag och visste egentligen inte alls vad jag skulle skriva när jag plötsligt råkade se att detta är mitt femhundrade inlägg i bloggen. 500! I ungefär fyra år har jag skrivit mer eller mindre regelbundet och snart har jag skrivit alldeles för mycket för att jag någonsin ska orka läsa igenom allt igen. Men visst är det roligt att titta tillbaka och komma ihåg. Komma ihåg Umeå. Livet innan Klara. Livet innan flytten till Norrbotten. Livet innan huset.
Livet är förändring. Konstant förändring, anpassning och återuppbyggande. Egentligen är det intressant att jag ser på mitt liv som mest bara vardagsgöra och rutinmässigt snurrande i ekorrhjulet. Det är ju så långt ifrån sanningen som man bara kan komma. Saker händer och förändras konstant och det bidrar så klart till oro i ett visst läge. Jobb? Hus? Räntor?
Men förändring är ju också en form av utveckling... Som i dag, när jag och Klara åt middag och hon berättar att de har sjungit Bockarna Bruse på dagis varpå hon stämmer upp i sång och sjunger hela den fina visan för mig. Det kan man kalla förändring och utveckling!

500 inlägg var det... Gissningsvis sitter jag här om fyra år och har skrivit 500 till. Vad kan ha hänt då, år 2012? Ja... Den förklädda vardagen lär utvisa...

Inga kommentarer: