måndag, oktober 13, 2008

Måndagar alltså...

Kaffe är ett måste i mitt liv. Innan lunch måste jag ha fått i mig en kopp. Om jag mot förmodan skulle glömma eller inte hinna blir det mesta konstigt... Huvudvärk, trötthet och allmänt otrevligt. Mitt måndagsschema gör det dock ganska svårt att ens hinna med att klämma en kopp innan lunchklockan ringer. Jag hinner knappt andas. Det fina i kråksången är dock att resten av veckan är avsevärt mycket lugnare, trevligare och kaffetätare.

Efter brutalmåndagen på jobbet strosade jag tillsammans med min lilla måndagslediga familj till stan och sedan vidare till biblioteket där Klara fick sig en hel hög med Alfons och Plupp. Vi vuxna fick en bok var och det fina med att bo nära bibblan är ju att det bara tar fem minuter att åka dit och tillbaka när det blir läge att fylla på reserverna.

I kväll har jag och B promenerat i duggregnet, pratat om jobb och andra roligheter och nu är det visst dags för sängen och boken. Tisdagen väntar runt hörnet.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Själv bara måste jag ha minst en kopp på morgonen, annars huvudvärk. Det är ju därför jag laddar kaffebryggaren på kvällen..

Soffan sa...

Åsa: Du är klok du... Jag kanske borde lära mig av dig...