söndag, oktober 26, 2008

Vilad och glad

I fredags kväll kände jag mig verkligen slutkörd. Jag tyckte att det surrade i öronen och innan klockan slagit nio låg jag i soffan och sov som ett barn. Denna utpumpade känsla gjorde att helgen fick bli rätt lugn med sega och långa förmiddagar och höstpromenader i det trötta solskenet. Eftermiddagarna har fört hit fikafrämmande såväl lördag som söndag och det visar sig att man ryms så många fler i ett hus än i en trerummare.

Nu väntar en vecka utan elever och hur mycket jag än tycker om de elever jag har så är det ändå lite skönt att få vara utan under en veckas tid. Och tro mig, det finns jobb att göra ändå. Heltidare som man är...
Nu blir det resterna av det godis vi somnade ifrån i går och en dokumentär i tvåan om tvångssyndrom. Måste bara vinna kriget om fjärrkontrollen först... Det är visst sporten...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår helt kommentaren om arbtid utan elever, men har ni hela veckan utan barn? Vi har må och ti med och sedan resten utan. / Anna

Soffan sa...

Anna B: Hej! Jo, vi har hela veckan utan barn. Kommer alltså att vara utvilad till tusen. :-)