söndag, januari 13, 2008

Ute snöar. Himmel grå. Vara inne. Hitta på!

Efter uppvaknandet i morse och insikten om att snön låg tung på taken, på vägen och på alla gungorna samt att den även virvlade omkring i luften, blev denna dag en innedag. Dock inte desto mindre fylld av hitta på.

Förmiddagen: Jag och Jenny drack kaffe i köket samtidigt som Edvard och Klara gjorde något i Klaras rum. Vad de riktigt gjorde vet vi inte men du kan själv se på bilden att det var något ytterst kreativt.

Eftermiddagen: Jag och C drack kaffe i köket samtidigt som våra småtjejer gjorde golvet osäkert.

När dagen nu summeras kan jag konstatera att jag har druckit fyra koppar kaffe i två olika sällskap. Jag har ätit sex sockerkaksbitar med och utan sällskap. Jag har tuggat flera tuggummin men inte tagit en enda snus. Jag är faktiskt duktig på att inte snusa. Är jag inte det?

Snart kommer pappan hem från en helg i arbetets tecken. Tack för det!

Inga kommentarer: