onsdag, januari 02, 2008

Gegga

Sitter och pustar ut i soffan efter kvällens något läskiga utmaning.
Jag har rensat handfatets vattenlås. Gegga. Det är allt jag har att säga. Och blä.

Dagen i övrigt har precis som många andra dagar under jullovet fyllts av typiska jullovsaktiviteter. Långpromenad med sovande barn i barnvagnen följd av fika på stan med bästaste vännerna. Denna, ibland något sovande, småstad är så här i juletider överfull av jullovsfirare från både när och fjärran som trängs och slåss om fikens åtråvärda sittplatser. Med vassa armbågar får man hålla sig framme för att få några droppar av det svarta guldet.
I dag är den sjätte dagen som kaffet intas utan snus. Visst är jag sugen. Jag är sjukt snussugen. Gissningsvis blir det bättre. Jag hoppas verkligen att det blir bättre.
Men det är januari nu. Och visst verkar det som att dagarna är lite ljusare och luften lite lättare att andas?

Inga kommentarer: