tisdag, januari 01, 2008

Gott nytt 2008!

Jag borde kanske, precis som så många andra, ögna igenom det år som gått och reflektera något över dess innehåll.
2007 har varit ett bra år. Ett riktigt bra år faktiskt.

Här följer ett axplock av året som gått:
-Klara har vuxit och blivit en ganska världsvan dam med sina 16 månader på nacken. Tänk att under ett och samma år lära sig så otroligt många grejer; rulla, sitta, krypa, stå, dansa, gå och verbal kommunikation (nåja, nästan i alla fall).
-Flyttlasset som gick norrut i slutet av maj och förde mig hem till barndomens fina Piteå. Efter en hel, lång vår fylld av ångest blandat med glädje kan jag nu med facit i hand känna mig riktigt nöjd över det stora beslutet att flytta.
-Glädjen över att få ett jobb där jag trivs och förmånen att jobba med människor som jag gillar.
-Närheten till min älskade familj tack vare flytten. Storebror bor fortfarande för långt bort men alla de övriga finns på fikaavstånd.
-Skräcken i min kropp när pappa ringde och berättade om mammas hjärtinfarkt. Tack lilla mamma för att du blev bra igen!

Nu vill jag bara passa på att önska alla ett fint 2008!
Ta det lugnt där ute.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Gott nytt till dig också. Vi ses i bloggosfären även detta år.

Anonym sa...

Kul att du kom! :)

Soffan sa...

Åsa: Det vet du att vi gör!

B: Visst är det!!? ; )