fredag, januari 04, 2008

Fredagskväll

I dag har jag verkligen haft en lugn och fridfull dag.
På morgonkvisten när Tobbe storstädade lägenheten gick jag och Klara till lekparken för att gunga. Och gunga. Gunga. Och gunga.
När vi satt där på varsin gunga spankulerade en äldre dam förbi på vägen med stavar i händerna och rosiga kinder. Hon berättade om sin egen dotter och hur hon var när hon var i Klaras ålder.
På väg in till den nystädade lägenheten träffade jag en mamma i min egen ålder som bor i huset bredvid vårt. Jag vet inte riktigt vad hon heter men vi kan kalla henne för Trevliga mamman. Hennes sambo kallar vi Trevliga pappan, helt enkelt bara för att de är så trevliga.
Hur som helst, dessa två möten gjorde hela min dag. Två små snabba samtal som egentligen inte handlade om något speciellt, men som ändå ger en sådan trygghet.
Dagen fortsatte med ett besök av Tobbes jobbarkompis och hans gravida sambo. Den gravida sambon är lärare, precis som jag är, i precis samma ämnen som jag är. Behöver jag säga att vi hade en del att prata om?

Nu har Tobbe åkt västerut och kommer åter efter nattpasset på söndag. Jag njuter av ett glas vin, utan snus. Åtta dagar i dag. Åtta.

Inga kommentarer: