lördag, januari 19, 2008

En stjärna på slottet


I början var jag något skeptisk till det här med Stjärnorna på slottet. Jag valde att inte titta eftersom jag utgick ifrån att det mest bara var smörja ändå. En ordentligt lyft Britt Ekland tillsammans med en åldersnojig Arja Saijonmaa och tre mer eller mindre gubbsjuka farbröder med hängbuk.

Men! Jag måste få rätta mig själv för egentligen är det ju snillerikt. För det första var ingen av stjärnorna egentligen som jag hade tänkt mig dem från början och för det andra så gillar jag upplägget med att en stjärna får stå i centrum en hel dag.
Jag är en person som har ganska lätt för att få saker och ting till att handla om mig. Jag pratar mycket och högt och jag är rädd att jag ibland pratar så mycket att ingen annan hörs. Jag försöker konstant dämpa mig men det är bara så svårt.
I min omgivning finns det så många fina människor med så mycket bra att säga och ibland är jag rädd att jag missar dessa sköna själar bara genom att själv bröla alldeles för mycket.
Tänk så fiffigt det vore om vi alla kunde få vara Stjärnor för en dag, blotta oss totalt och sedan äta en hejdundrandes festmåltid och gråta i varandras armar... Eller är det bara folket på Dramaten som gör så? Jag vet inte...

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker också att programmet varit riktigt intressant att följa. Man ser liksom att de där stjärnorna är människor...
Och inte vore det så illa att själv få en dag som var ens alldeles egna (och ännu bättre om den var sponsrad med mat mm) =)

Roligt att du kommenterade hos mig! Välkommen att både läsa och kommentera igen!

Annas resa sa...

Jag håller med. Hade förutfattade meningar om programmet och trodde det mest var för pensionärer, men både jag och Daniel har sett det med behållning. Det har varit intressant att se människan bakom kändisen.
Det är ju en bra idé att ha ett eget "stjärnorna...", med sina kamrater.

Anonym sa...

Om vi fick vara stjärnorna på slottet så skulle jag se fram emot just din dag extra mycket för vet du: jag tror att du är den roligaste jag vet! Kram!

Soffan sa...

Maria: Tack, det kommer jag att göra med stort nöje!

Anna: Tänk att vi alla har varit lika nöjda med denna strimma tv-historia. Må den återvända till oss snart.

Ewa: Men gulle dig!! Och detsamma! Kram!