söndag, januari 27, 2008

Älskade värld


Jag måste bara få säga att ljusets återkomst till vår hemisfär gör livet så fantastiskt gott att leva. I morse efter frukosten såg naturen utanför fönstret så där härligt bleklila ut. Jag måste bara få dela med mig av den synen.
Bild 1 föreställer Klara i full fart med att odla sitt största intresse; diskandet. Hon diskar sig fördärvad. Hennes händer ser numera ut som ett par gamla arbetarnävar men hon låter sig inte hindras av det. Hon diskar glatt vidare, med stort allvar och tungan rätt i mun.
Denna helg har varit en lugn tillställning men besök av svärmor från Gällivare, fika på stan och trevliga middagar.
I dag har Klara köpt sig en äkta Snow racer som kommer att gå varm i morgon. Var så säker!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad stor Klara har blivit, säger tant Emma!

Annas resa sa...

Så söt dotter du har!

Åsa sa...

Du skriver så fint. Och vilken duktig diskande dotter du har, vatten är verkligen hur kul som helst när man är liten.

Soffan sa...

Tant Emma: Jaa, visst har hon! Dags att träffas snart kanske? ; )

Anna: Ja, visst har jag! Och det har du också, söta barn alltså!

Åsa: Ja, vi har sagt det här hemma, att det vore ju fantastiskt om det höll i sig fram till tonåren... : )

Anonym sa...

Hej vännen
Klara är så fantastiskt söt att jag blir alldeles tårögd. Ska bli så roligt att ni kommer upp och att vi får umgås med er lite mer under några dagar och träffa Klara mer än bara några timmar åt gången var tredje månad... (än så länge är det lite svårt att prata med henne på msn :) )

Soffan sa...

Erica: Ja! Det ska verkligen bli sååå mysigt! Jag skiter i vädret, ser mest bara fram emot att få äta mat, prata skit och titta på utsikten.
Klara hälsar att hon känner sig mogen för msn men att hennes föräldrar inte litar på henne. Hon känner sig med andra ord något missförstådd...