fredag, april 30, 2010

Sommarlov!

I dag har jag varit på jobbet en sväng och avslutat det sista inför ledigheten. En av mina klasser skrev ett prov i går, som jag ägnade hela långa kvällen åt att rätta och som om inte det vore nog fortsatte jag en bit in på natten med att göra färdigt det sista till universitetet också. Nu jäklar unge! Nu får du komma ut när du vill!!!
Men! Jag skulle gärna se att jag fick äta middag först. Den här valborgsmässoaftonen har vi blivit bjudna till Jenny och Andreas som numera nästan bor grannar med oss. Så mycket bättre än att bo i Årsta tycker jag. Tanken var att vi skulle grilla korv och promenera till kanalen för att titta på de tappra simmarna. Nu,när snön faller från himlen och det nästan är läge för overall och vinterskor, har vi ändrat korvgrillningen till hämtpizza och risken finns att simmarna får klara sig utan oss. Men en sak vet jag och det är att kvällen kommer att bli alla tiders!
Helgen som väntar bjuder på en ledig pappa och kanske, kanske vågar 3-åringen testa sin nya cykel. Dock brås hon på sin mor och tycker att den förra är något bättre. Trehjulingen alltså.
Nu ska vi äta mellanmål och försöka inse faktum. Jag har sommarlov. Eller föräldraledighet. Eller vad det nu är. Hur som helst så är jag väldigt ledig.
Happy valborg!
Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe. Så ä r det hos oss också! Trehjulingen är mycket bättre och den med två plus två är lite väääl spännande! Hoppas allt är bra! Kanske vi hinner ses nån dag innan det kommer en bebis. Om du orkar vill säga. Vi kommer gärna och säger hej tisdag/torsdag om ni planerar vara hemma och vill ha besök! Kram på er!
/Nybliven