måndag, april 05, 2010

Påskmys

Trött Klara efter helgens äventyr.
Tobbe skottar tak.

Klara hämtar diskvatten.


En bild som kan ge läsare i söder en bild av hur vi har det....
Åh så underbart det är att vara ledig. Just nu känner jag mig verkligen superledig, eftersom jag har påsklov från jobbet och befinner mig mellan moment i plugget. Det finns liksom inget jag kan göra förutom att njuta, äta och växa.

Den här påskhelgen har nog varit en ovanlig lugn sådan. Jag är fortfarande lika gravid och dessutom har Tobbe åkt på en redig förkylning. Vi har alltså inte gjort några jätteäventyr, men jag är mer än nöjd med de äventyr som gjorts.

I fredags njöt vi hemmavid av solen och vännerna som haft den goda smaken att flytta till ett kvarter inte så långt härifrån.

I lördags åkte vi tidigt iväg till Halsön och på framtunga skidben tog vi oss över den snöiga isen. Dessvärre har det inte blivit några längre skidäventyr för min del men jag har eldat och grillat pinnbröd och tittat på när andra har rört sig.

Jag vet inte om jag någonsin känt mig så här gravid. Det känns som om både jag och mina kläder är på väg att sprängas hela tiden. Dessutom beter sig h*n där inne lite hårdhänt mest hela tiden. Men det är kul. Jag klagar inte. Det är ju ett heligt tillstånd och om inte annat så är det något väldigt heligt som låter vänta på sig.

Inga kommentarer: