måndag, april 12, 2010

Tjoho, tjohej!!!

Jag var nästan lite nervös för att börja jobba igen efter det härliga påsklovet. Jag kände mig så tung, så gravid och så foglossig. Det kändes som att bebisen försökte smita så fort jag gjorde en hastig rörelse och jag undrade hur jag ens skulle ta mig från arbetsrummet till klassrummet på under tio minuter.
Men det gick bra. Jag har förberett den här tiden på jobbet under stora delar av vårterminen och försökte planera för min trötthet. Det tackar jag mig själv för. Jag har dessutom gett mig själv och min chef ett slutdatum. Jag jobbar några veckor till och sedan får jag vara ledig, även om bebisen kanske inte riktigt har kommit. Känns grymt skönt med en plan. Jag har liksom lite svårt att leva utan planer.
I snart tre veckor har jag dessutom gått omkring och smågruvat lite för att få tillbaka den semantiktenta jag skrev innan påsk. I dag fick jag dock resultatet, som visade sig vara hästlängder bättre än vad jag vågat drömmar om. Nu återstår bara ett moment av denna 30-poängskurs och förhoppningsvis hinner jag avsluta det mesta innan jag hamnar på förlossningen. Det skulle säkert underlätta om jag redan nu öppnade en av de böcker jag i dag hämtat ut på Bibblan. Men samtidigt vill jag fira lite genom att njuta av total avkoppling. Jag kanske kan läsa några bloggar först. Visst har du väl uppdaterat?

2 kommentarer:

Frida sa...

Absolut. Jag har uppdaterat ;)
Om du behöver ett stödband för fogarna så har jag ett du kan få låna. Jag har också bekymmer, men då jag bara ligger kan jag ju ändå inte använda det. Det är bara höra av dig.

Kram
Frida

M sa...

Yepp. Jag också. Välkommen dit.

Och du: vilken hjälte du är! Heja, heja!