lördag, april 17, 2010

Tidig morgon

Man skulle nog kunna säga att detta är ett ganska tidigt inlägg. Klockan är inte ens sju och redan sitter jag här framför datorn. Varför då? är väl en fråga som kan tyckas ganska naturlig i sammanhanget och svaret på den frågan är helt enkelt för att jag måste. Klara har drivit upp oss och sitter redan med hörlurar och lyssnar på Tips och penninglotter. Det är solskenet. Hon säger att hon kan se genom sina persienner när det är morgon. Och det är nog så det är. Jag kan inte klandra henne. Det är en alldeles underbar vårmorgon och hade sakernas tillstånd varit annorlunda hade jag nog tagit en morgonpromenad. Just nu är sakernas tillstånd sådana att i stort sett all form av rörelse är omöjlig. Det känns som att jag har suttit stilla hela vårterminen nu.
På universitetet har jag dragit igång kursens sista moment och faktiskt satt jag och skickade in den första uppgiften i går kväll. Fredag kväll. Det är lite sjukt, jag vet, men just nu vill jag bara bli färdig med allt för att sedan bara kunna ägna mig åt barnafödande.

Planen för dagen är att på något sätt ta sig till lämplig plats för att inhandla Euskefeurats nya skiva som tydligen ska finnas i handeln nu. Jag misstänker att den lämpligaste platsen för detta är Krokodil och vad är väl lämpligare än att på Krokodil ta en liten fika när man ändå är där?
Nu blir det lite frukost för att kicka igång dagen på bästa sätt.
Trevlig helg!

1 kommentar:

Frida sa...

Det låter som det potentiellt kan bli en riktigt bra dag! Njut av fikat och vädret!

Kram,Frida