torsdag, april 08, 2010

39 dagar kvar...

Det är nu endast 39 dagar kvar av de 40 graviditetsveckor som man förväntas överleva. Dock kan jag berätta att det bara är två veckor kvar till den tidpunkt när Klara valde att lämna moderskeppet, och om man tänker så, så är det ju faktiskt jättesnart. Jag känner mig tung, otymplig och jättegravid. Precis som sig bör. Och som lök på laxen lyckades jag i dag med bedriften att totalkvadda ett par gravidbyxor som jag fått låna av en vän. Tyget sprack från rumpan till knävecket och byxorna kan nog därför betraktas som slut.
Som en förberedelse inför tvåbarnslivet har vi gått och blivit med kombi. I morgon kommer vi att lämna den älskade, röda Saaben för en blå, sportig skönhet. Jag känner mig som en taskig kompis, men jag tror att Saaben behöver lite lugn och ro nu.
I övrigt flyter påsklovet på med lugn och ro. Vi har haft farfar här på besök och den mannen har använt sina färdigheter för att fixa lite ljus i vår tillvaro. Han kan sin elektricitet.
Nåja. 39 dagar kvar.

2 kommentarer:

Frida sa...

Kämpa på, inte länge kvar nu! Tror du bebis tänker göra som syrran oh komma tidigare?

Livet i hus nr 7 sa...

Vad du kämpar på bra, men nu är det nära!!
Kram och trevlig helg!