måndag, mars 01, 2010

Tack och lov

För lovet alltså...
Vädret är väl kanske inte den solskenshistoria jag hade drömt om inför dessa lediga dagar, men jag kan inte annat än att vara nöjd med dagens innevistelse.
Jag och Klara inledde dagen med att åka till stan för att dejta Jenny och Edvard. Efter lite klarashopping och lunch åkte vi hemåt för att ta emot Fia som kom på visit, utan sitt febriga söttroll. Många kaffekoppar och kloka slutsatser senare kom Tobbe hem från jobbet och plötsligt var den första lovdagen liksom över.
Det ser ut som att snöandet ska fortsätta i morgon också. När är det nog? När ska det stanna av och dra sig tillbaka?

I morse ringde jag till Försäkringskassan och fick efter en lagom lång kötid prata med en tjej som hade koll på läget och svar på alla mina frågor. Vilken hjälte! Jag hoppas att hon hörde hur tacksam jag var.
Nu ska jag ta mig ett dopp i badkaret. Tjing!

Inga kommentarer: