söndag, mars 21, 2010

Plugg och mys

På onsdag skriver jag tenta i semantik och har då förhoppningsvis avslutat det näst sista momentet av den 30-poängskurs jag knogar på med i år.
Jag hade trott att den här helgen skulle gå i hårslitandets och råpluggandets tecken, men efter att ha ägnat lördagsförmiddagen till råplugg kändes allt plötsligt ganska lugnt. Jag känner att jag har ganska bra koll på läget och ännu bättre hoppas jag att det kommer att kännas på tisdag kväll.
Lördagens effektivitet bidrog till att resten av helgen har varit mest bara trevlig och bra. I går inhandlade vi ett nytt skötbord och nu tror jag att det mesta är i ordning inför bebisens ankomst. Efter ett krokodilfika på stan kom vi på att det nog vore trevligt med trevligt middagssällskap och därför ringdes Hugo med föräldrar in.
I dag har varit en sådan där härlig söndag som innehållit det mesta, från plugg, till härlig kompisprommis på isen och kaffestund vid köksbordet. Eftermiddagen avslutades med en god bok och ett varmt bad.
Nu vankas här film. Men alltså, Jakob Eklund, var inte han bättre förr?

Inga kommentarer: