tisdag, mars 23, 2010

Sjukdag

I dag har vårvintersolen verkligen visat sig från sin bästa sida. Man blir glad i själen, även om man inte har möjlighet att bli särskilt träffad av strålarna.
Efter jobbet ilade jag hem, highfivade Tobbe i dörren och kom in till en feberrosig tjej som somnat i soffan. Eftermiddag blev således en gansla lugn tillställning, där Klara sov och jag pluggade och drack kaffe. Nu längtar jag bara efter morgondagskvällen och den där avslappnade känslan av att vara tentaskriven. Jag ska njuta må du tro. Hade jag inte varit höggravid hade jag nog unnat mig ett glas vin och en extra snus. Nu får det väl i stället bli påskmust och några mariekex.
Nu ska jag krypa ner i sängen med Nora Roberts. Något mera lättsamt än Joyce Carol Oates, som jag dock lärde mig älska i slutändan...

Inga kommentarer: