söndag, mars 14, 2010

Underbar solhelg

Mitt förra gnällinlägg var främst riktat mot mina fogar. Efter ett besök hos barnmorskan i torsdags fick jag dock det enkla rådet att gå med små steg. Du som känner mig vet att små steg är något jag aldrig provat på men med fogarna i åtanke så har jag bestämt mig för att ta mig fram i livet med myrsteg under de närmaste veckorna och det känns faktiskt redan mycket bättre. En sådan enkel grej!
Barnmorskan kunde även konstatera att bebisen nu ligger fixerad, men huvudet neråt. Det är väl bra i sig, men med tanke på att jag bara befinner mig i v. 31 så tycker jag att ungen går händelserna i förväg. Man behöver ju liksom inte ställa sig i startblocken förrän startern har kommit ut på banan.

I helgen har vi verkligen fått njuta av solen ordentligt. I går var vi ute precis hela dagen, först på isen och sedan vid en brasa i Hortlax. I morse åkte Tobbe iväg på skoteräventyr och jag och Klara fick den stora äran att följa med Glenn och Maria på renskiljning i Luleå. Vilken grej! Och det här med renarnas logiska tänkande förblir ju en ständig oknäckt nöt... Jag hade planerat att dela med mig av några foton, men då den egna kameran sitter på en fjälltopp någonstans måste jag förlita mig på andra, och ber att få återkomma i morgon.

Inga kommentarer: