fredag, juni 27, 2008

Händelserik fredag

När portarna slog upp stod vi i princip redo att ta oss an Öjebyns kyrkmarknad. Vi och många pensionärer och ett antal andra morgonpigga småbarnsföräldrar. Som vanligt blev det mest ätandet och bara pyttelite shoppande men vi hittade i alla fall en finfin inflyttningspresent till ett par nyinflyttade vänner.
Efter lunch åkte Tobbe till en festival i norr för att hålla ordning och jag och Klara traskade in till stan för att umgås med A och lilla T över en kopp kaffe/festis och varsin Moster Fia. Kanske världens gulligaste kaknamn. Otrolig rea på stans hottaste barnklädesaffär erbjöd nyheter till både Klara och andra små troll i bekantskapskretsen och nu har vi avslutat dagen med underbar sushi med resten av min klan.
I morgon beger vi oss norrut för släktträff i min mormors hemby. Tyvärr kan mormor själv inte närvara men jag är alldeles övertygad om att hon sitter uppe på ett moln i sin himmel och tittar ner på oss. Hon ler och ojar sig lite försiktigt över att så många rest så långt. Hon tar en Dr. Drey's och fortsätter beskåda med stort intresse.

Nu borde jag nog börja packa så smått. Gräsänka på resa i ödemarken kan kräva viss planering och eftertanke.

Inga kommentarer: