onsdag, juni 25, 2008

Ledighet med regn och rusk



Det verkar som om min hjärna är full av en massa jox som gör mig ofömögen att blogga. Svaret är nog snarare att det är tomt i min hjärna. Totalt tomt. Jag är en människa som verkligen inte är bra på att vara ledig. Min hjärna behöver den gymnastik som jobbet erbjuder och även om jag njuter av att disponera min egen tid så är jag (liksom Skalman) ganska beroende av den dagliga rutinen.

Veckan som gått har ägnats till midsommarfirande och stugvistelse. Tobbe har haft några fridagar och även om vädret inte varit det man kanske hade drömt om så har det ändå känts som semester.
Bilderna ovan är ett utdrag från midsommarfirandet i Norrfjärden. Självklart fixade vi en midsommarstång som vi även dansade runt trots vissa protester från den yngre generationen.

I måndags kom min bästa storebror med familj från Malmö och nu är dagarna fyllda av barnskratt varvat med barnskrik och en massa god mat.
Och i morgon mina vänner. I morgon tar jag steget fullt ut mot ett mer galet och roligt liv. I morgon blir jag blondin. Eller ja. Något lite ljusare i alla fall. Om ingreppet lyckas ska jag ta mig tusan ge er ett bildbevis. Den bloggande Soffan är tillbaka!

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Gud så spännande med blondin - har alltid fantiserat om att göra detsamma, men är en fegis - du visar väl efterbilder?

Hälsningar Maud

Nybliven sa...

Jag försöker jag med. Att komma tillbaka alltså. Men det är svårt, ack så svårt. Min tid, hur fri och stor den än må vara, verkar liksom bara ta slut. Men nu tusan! Nu ska vi lägga ut fina, genomvackra bilder och inlägg var dag, eller hur!?

Kul att se dig här iaf!!!

Annas resa sa...

Kul med lite mer aktivitet på din blogg! Och superfin spis i huset. Låt den gå varm (i dubbel bemärkelse) i höst.
Vi saknar öppenspis i vårt hus, men jag hoppas kunna fynda till Nolia-pris i aug. (Förresten så blir Noliamässan en helt annan upplevelse sedan man blivit husägare, plötsligt blir pelletskaminer intrssanta, typ...)

Soffan sa...

Maud: Ja. Blondin och blondin... Det blev inte såååå dramatiskt men ändå kul med förändring.

Nybliven: Ja! Du ser ju hur långt jag har gått nu! Nu är det upp till dig att ta över. :-)

Anna: JA! Jag ser så mycket fram emot att få njuta framför lågorna. Och jag kan tänka mig att NOLIA-mässan får en annan innebörd. Jag märker att både jag och T läser reklamblad från Byggmax med en helt annan passion än tidigare... :-)