måndag, juni 16, 2008

Sommarlov!

Nu har det då börjat. Det ljuva lovet. Förvisso med lite ont i halsen hos hela familjen och ögoninflammation hos den yngsta. Men ändå. Vi är lediga. Eller pappan är inte ledig än på en månad men jag inbillar mig att han gläds med oss damer som kan förlusta oss dagarna i ända. I morse firade dessutom Klara sin semester med att sova till klockan åtta! Jag minns inte senast det hände och förmodligen kommer det inte att hända igen på ett bra tag men i alla fall. Det hände!

Helgen som gick bjöd på en massa äventyr. I lördags gick vi på en lite promenad till Huset. Det underbara par som bor där nu bjöd in oss och vill att vi ska komma ofta. Det är så roligt att vara där och fantisera (även om det är svårt att förstå) om att det faktiskt är vi som ska bo där ganska snart. Jag funderar på tapeter och min sambo drömmer om en ny tv. Jag drömmer inte alls om en ny tv men vi får väl se till att mötas någonstans halvvägs. Kanske en ny radio? Eller väckarklocka?
På lördagskvällen åt vi middag och tittade på fotbollen hos Jenny och Lars och efter den tragiska förlusten begav jag mig till kollega Katarina som flyttar söderut. Vi drack champagne och jag hamnade till slut ute på lokal. Det var längesedan sist men kul! Jag träffade flera gamla bekantskaper varav en ammande mamma som erbjöd sig att skjutsa mig hem när kvällen led mot sitt slut. Oerhört uppskattat av mig. På grund av lördagskvällen blev söndagen en ganska lugn tilldragelse och i morse var det skönt att vakna och veta att söndagen hade blivit till måndag. Vad gör väl en måndag när det är semester? Inte mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

har bloggen tagit sommarlov också?:)
vill ju veta vad du pysslar med dessa regninga dagar..

Soffan sa...

Maria: Nu är bloggen tillbaka. Den behövde nog bara återhämta sig en smula. :-)