onsdag, juni 11, 2008

Gammalt och nytt

Denna dag har verkligen varit omtumlande för känslorna.
Förmiddagen tillbringade jag på mitt fina jobb där jag tillbringat ett helt läsår nu och blivit fäst vid både elever och personal. Det är högt i tak och jag har verkligen trivts så otroligt bra med att arbeta där. I dag var sista dagen och efter att ha flyttat böcker och staplat fint i läromedlesförrådet var det dags att lämna in nyckeln och åka vidare till nästa läsårs arbetsplats för att få nyttig information om elever och arbetssätt. Hej då gamla invanda fina byaskola och hej hej nya och än så länge lite förvirrande cityskola. Jag är övertygad om att jag kommer att trivas fint även på det nya stället men visst skär det och brister lite i hjärtat när man lämnar något fint bakom sig med en tår i ögonvrån. Det positiva är så klart att jag fått nya och fina vänner som säkerligen kommer att finnas vid min sida för resten av livet.

I morgon är sista arbetsdagen innan ett välförtjänt sommarlov. Dock kommer vi att lämna tomma klassrum och dammiga skrivbord för en dag på annan ort (Öjebyn) och lunch på annan restaurang.
Vidare funderar jag på mitt hår. Vad ska jag ta mig till? Jag gillar inte riktigt att publicera bilder av mig själv och med den riskvast som hela tiden växer sig vildare på toppen av mitt huvud blir skräcken ännu större. Frågan är huruvida jag ska göra några blonda slingor i barret. Vad tros?
Sov gott!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Så spännande med nytt jobb men trist att lämna det man trivs med.

Vad trevligt att få komma på utflykt till min arbetsort!

Slingor är ju aldrig fel när det är sommar och sol;)

Lyllo, lyllo, lyllo dej som får semester redan!!!

Hoppas att vi ses i sommar!

Kram

Soffan sa...

Cissi: Ja! Nu har jag verkligen inte sett dig på huuur länge som helst! Jag är så sällan i skogen. Eller i alla fall i din skog...
Kram!