torsdag, mars 13, 2008

Turbostäd

Torsdagar är bra städdagar. Jag skulle vilja att vi alltid städade på torsdagar men när jag i går sa till min sambo att jag önskade mig städdag varje torsdag hävdade han med bestämdhet att fredagar är bättre. Aldrig i livet! När fredagen kommer ska allt redan vara bäddat för helg. Man ska kunna komma hem från jobbet, klämma i sig en god middag och sedan bara smälla av i soffan. Ja, precis så vill jag att en fredag ska vara.
I dag har vi i alla fall städat. Läggan luktar Vim och min själ har fått vila. I morgon får min kropp det också. I morgon kommer helgen.

I kväll har jag stavgått och husfunderat. Just nu finns det 50 hus till salu i denna stad. Med undantag för förra veckan när vi vara nere på 40 hus så gissar jag att det inte har varit så här ont om bostäder sedan 1700-talet när Häggholmen var överbefolkad och man koloniserade Norrmalm...
En stor del av min tid går åt till att fundera på hus. Under mina promenader värderar jag varje kåk och funderar över huruvida jag skulle kunna tänka mig att bo i just det huset. Det hemska är att jag är så fruktansvärt kräsen. Många hus är jättefina, men för oss att bo i?
Och när ska folk ha vett att flytta från sina hus? Jag menar, 50 hus till salu? Kom igen nu folket. Lämna lite plats va!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Visst borde det väl finnas ett hus till er snart! Det mittemot oss verkar inte bli sålt; lämna ett skambud och sen görni om det till ert perfekta drömhus för slanten ni sparat, vet ja´! :)

Soffan sa...

Anna: Jo, man kan ju tycka det. Men även ett skambud skulle nästan kännas som för mycket pengar... Mycket dolt under ytan där... : )

Åsa sa...

Håller med om torsdag är den bästa städdagen. Fredag är en glassardag, inget annat!