tisdag, mars 11, 2008

Gravid som Rachel Green

Undrar hur det känns att vara höggravid och ändå se ut som Rachel Green. Jag kan omöjligt veta. När jag var gravid gick jag upp 17 kilo och mina överarmar var som små stockar och mitt ansikte saknade liksom konturer.

Tobbe jobbar (tacka gudarna för denna höjdare) i Piteå under denna vecka och det skänker en viss regelbundenhet till mitt liv. Vi har gjort en veckomatsedel och det är sååå gott att äta mat som är lite genomtänkt. Korv och pannkaka i all ära men panerad rödspätta och mumsig råkostsallad känns liksom bättre för både kroppen och själen. Om man nu vill hålla sig i Rachel Green-form inför sommaren...

Nu drar jag ut på kvällspromenad med käraste J:et. Slaskigt jag vet, men jag har Gore -Tex-membran!!!

För övrigt kan jag tillägga att kvällens inlägg skrevs framför Vänner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det otroligt hur fina vissa är när de är gravida. Själv känner jag mig inte så läcker i mina prinskorvs-fingrar och ballongansikte. Sen har jag funderat på en sak. Alla kändisar som ploppar ut små kultingar, och ibland t.o.m. två, hur kommer de i sina fina partykläder 2 veckor efter förlossningen. Det har jag också tänkt göra...
Har du några tips?

/Maria

Soffan sa...

Maria: Haha! På något konstigt sätt så försvinner ju faktiskt alla de där kilona fortare än kvickt. Två veckor är kanske lite optimistiskt men amning i kombination med barnvagnspromenader är ett makalöst medel för att någ spindelvikt igen!
Lycka till med allt! Det ska bli så spännande att se vem som ploppar ut!