söndag, mars 09, 2008

Snösnösnö

Jag gillar verkligen vintern. Jag älskar att vara ute i kylan i lagom mycket kläder och lyssna till snöns knarr under skorna. Jag älskar att känna vinterkölden bita i mina kinder och jag älskar lukten av ren snö.
I dag tror jag dock att det blev lite för mycket av det goda. Snön virvlade runt på gården och när jag vid tiodraget tittade ut genom fönstret och ut över sundet här utanför fick jag se några skridskoåkare som tappert älgade fram över isen. Ganska snabbt blev skridskoåkarna allt fler och många av dem hade på allvar svårt att stå upp på grund av den hårda vinden. Varför allt detta ståhej då? Jo, i dag var det nämligen dags för det här. Oj vad jag njöt av stugvärmen och kaffet. Oj vad jag var glad över att inte alls behöva befinna mig utomhus. Tobbe och Klara ägnade en stor del av förmiddagen till att titta ut på både skridskoåkare, skotrar och kissekatter. Det finns så mycket att se. Världen är helt enkelt full av sevärdheter.

På eftermiddagen fick vi dock slita oss från värmen här inne för att åka till residensstaden där min äldsta systerson blev firad med pompa och ståt då han i dagarna nämligen lämnar tonåren bakom sig och fyller 20! Jag tror det inte fast jag vet att det är sant. Detta var dock inte helgens första kalas eftersom gårdagskvällen bjöd på 29-årskalas hos Jenny och Lars med bastu, middag och melodifestival.
Och i fredags firade jag helgen med en after work med mitt work.

Vilken helg va? Och snart börjar finalen med Nip/Tuck.
Och så Luleå så klart! Så skönt att slippa kvalserien. Så fantastiskt skönt!!

Inga kommentarer: