tisdag, juli 24, 2007

Tittut!

Efter några dagars paus från vardagslivet är jag åter tillbaka. Tillbaka i ett ett delvis nytt hem. Nej, vi har inte hunnit flytta. Dock tog jag i går en trip till Happis med mina fina flickor.
Redan i söndags åkte lilla familjen till sommarstugan där vi firade morbror Curt med pompa och ståt. Jag och Tobbe badade bastu och simmade i isvatten. Det var så kallt att det kändes som att tvålen jag tvålat in mig med frös fast i huden mer än den sköljdes bort av vågorna. Dock finns det ingen känsla som klår den man känner efter en bastu och några hopp från bryggan, även om vattnet får knäna att värka.
Så, i går morse, blev jag upplockad av tre taggade tjejer och med skarp målmedvetenhet kryssade vi norrut längs E4an. Efter en kaffe på Shell i Töre blåste det bara till så var vi framme. Jag köpte väl inga dramatiska saker men många fina småprylar som jag är otroligt nöjd över.

Sen har jag även gått och blivit fast i en bok. Jag har varit oskuld alldeles för länge och nu när alla förmodligen redan har läst hela Milleniumtriologin har jag äntligen hunnit drygt halvvägs i Män som hatar kvinnor. Min omgivning har vänligt men bestämt blivit uppmanade att hålla käften om vad som komma skall och jag gör mitt bästa för att hitta stunder för läsning. Gårdagskvällen blev sen. Det går ju inte att sluta.
Nu ska jag gå och borsta tänderna och ladda för ännu ett möte med Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander.

Inga kommentarer: