lördag, juli 21, 2007

Saknar lite...



Jag trivs toppenbra i den här stan. Det har nog ingen missat. Allt är så enkelt, vackert och faktiskt bra på alla sätt och vis. Mamma och pappa är nära. Storasyster med hela familjen är nära. Mina nära vänner är nära. Jag är nöjd.

Allt detta hindrar dock inte att jag ibland tänker ganska mycket på Umeå och alla där. Tänker på mitt jobb, mina gamla elever, den gamla lägenheten som var alldeles för liten, men i alla fall. Jag tänker på älven som fortfarande rinner mot havet och Björklövenfarbrorn som säkert fortfarande sitter utanför MVG-gallerian och säljer bingolotter till månadsfinalen. Jag tänker på Costas på News som gjorde det godaste kaffet och det gör han säkert fortfarande. Flickorna på Kii som sålde de finaste kläderna och i dag är det lördag och förmodligen vimlar det av människor där inne på jakt efter det perfekta klippet. Jag tänker på tanterna på Öppna förskolan som säkert får en välförtjänt sommarvila nu under sommaruppehållet.

I går pratade jag med min mammavän Malin som berättade allt nytt. Om bebisar som lärt sig krypa, om sjuka skämt, om fika i parken och om öl på lokal. Mammorna saknar jag nästan mest. Mammorna och deras fina barn. Mammorna som även är toppenbrudar allihopa.

Inga kommentarer: