söndag, juli 15, 2007

Me, myself and I

Ett gäng frågor skickades till mig från Malin i Umeå. This is me:

1. När gick du upp idag? Klockan 8.

2. Diamanter eller pärlor? Äger ingen diamant men nog vore det trevligt att ha en. Diamant alltså. Jag vet exakt var jag skulle ha den.

3. Senaste filmen du såg på bio? Oj. Förra sommaren någon gång. Pirates kanske. Gick den förra sommaren?

4. Favorit-TV- program? Grey's. Och Morden i Midsomer.

5. Vad åt du till frukost? Kaffe och två mackor. Inget att skryta över precis...

6. Vad är ditt mellannamn? Kerstin Emma

7. Vad är din favoritmat? Svårt att välja. Gillar allt.

8. Vilken mat gillar du inte? Ärtsoppa är väl det enda jag kommer på så här på rak arm.

9. Favoritchips? Hmm... Är egentligen ingen chipsfanatiker men Sourcream and onion funkar alltid.

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället? Har en Three Doors Down i bilen som jag ylar till. Den är gammal men jag älskar den mycket just nu.

11. Vilken bil kör du? SAAB 9-3

12. Favoritmacka? Älskar mackor. En enkel klassiker som limpa med smör och ost är inte dumt.

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med? Människor som tar sig själv på allt för stort allvar blir outhärdliga i längden.

14. Vilka är dina favoritkläder? Jeans. Jag har ett sjukt förhållande till jeans.

15. Om du fick åka vart du ville på semester? Sydspanien. Eller en snöig, nypistad fjällbrant.

16. Favoritklädmärke? Har snöat in på Vila. Min grej liksom.

17. Var vill du dra dig tillbaka? My home is where my heart is.

18. Favorittid på dagen?
Kvällen. När vattnet utanför blänker i solnedgången och jag har en kopp kaffe i handen. Klara sover och allt är lugnt. Fast morgonen är också bra. När Klara nyss har vaknat och man får hämta henne från hennes säng. Hon är rufsig i håret och laddad för en ny dag.

19. Var är du född? Piteå BB

20. Vilken är din favoritsport att se på? Fotboll.

21. Coca Cola eller Pepsi? Varken eller.

22. Fotboll eller ishockey? Fotboll.

23. Är du en morronmänniska eller nattuggla? Lite både och. Konstigt men sant.

24. Pedikyr eller manikyr? Pedikyr. Fast det blir oftare manikyr eftersom händerna är lättare att komma åt.

25. Några spännande nyheter att berätta för oss? Njä... Jag skar mig i pekfingret i dag när jag skulle skära en paprika. Räknas det?

26. Vad ville du bli när du var liten? Lärare eller frisör.

27. Bästa barndomsminnet? Att åka med mamma och pappa på utflykter. Som sladdis fick jag följa med på det mesta. På gott och ont. Mest gott.

28 Varit i Afrika? Nope.

29. Nånsin rullat in nån i toapapper? Ingen mänsklig varelse i alla fall.

30. Varit med om en bilolycka? Nej.

31. Favoritdag i veckan? Torsdag.

32. Favoritrestaurang? Bryggargatan i Piteå. Dock blir det inte så ofta längre.

33. Favoritblommor? Tulpaner och pelargoner.

34. Favorit-snabbmatsrestaurang? Big Boy.

35. Äger du en cykel? Ja, den bästa!

36. På vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Ingenstans. Gillar inte krediter.

37. Läggdags? Runt 23 brukar jag sikta på. Dock blir det ofta senare.

38. Senaste personen du delade en middag med? Klara och Tobbe.

39. Vad lyssnar du till just nu? Sportspegeln från rummet intill.

40. Favoritfärg? Vitt är en enkel och bra färg, dock ej så praktisk. Lila är härligt svulstig.

41. Hur många tatueringar har du? Inte en endaste liten prick.

Inga kommentarer: