tisdag, oktober 04, 2005

Big trouble... Bubble trouble.

Jag försöker sluta. Jag försöker verkligen. Men hur lätt är det?
Det är en drog. En sjukdom utan botemedel. Ett myggbett som kliar.
Bubble trouble.
Det tragiska är att jag och Tobbe nu har börjat spela dubbel. Man har en gubbe var och samarbetar om att skjuta sönder bubblorna. Vissa lagar mat tillsammans. Andra går salsakurs. Många går i terapi. Vi spelar bubble trouble.
När jag var liten hände det att jag och pappa spelade bingo på text-tv. Jag vet inte vad som är värre. Jag undrar om den där bingo-finns kvar. Måste kolla det.

I dag är det tisdag, men jag har en lustig känsla av torsdag. Om det ändå vore så väl. Kom hem från jobbet lite tidigare än vanligt. Detta medförde att jag hann se i stort sett hela Sjunde himlen. Inte medvetet, det bara blev så. Dagens avsnitt avslutades med att far i huset, tillika församlingspräst stod med en gitarr runt halsen och sjön Jesus loves me, I know he does... Jag ska försöka sluta med det där programmet också.
Hur har jag lyckats skaffa mig så många ovanor?

En vanlig tisdag. What else is there to say?

Over and out.

Inga kommentarer: