torsdag, oktober 13, 2005

Baby steps...

Varför?
Varför tar jag med mig jobb hem med intentionen att verkligen få något gjort? Man ska lämna jobbet på jobbet. Jag vet det. Jag ska fortsätta med det. Operation "rätta undan" fungerar inte hemma.

Jag ser ett tydligt mönster i mitt bloggande. Det verkar som att inspirationen kommer över mig på torsdagarna. Jag tror att jag tröttar ut eventuella läsare med att än en gång berätta om hur fantastiskt det är med torsdagar, men det är det!
Efter jobbet åkte vi till Kvantum för att handla och jag måste säga att det är en fantastisk affär! Lugn och ro i kubik. Dessutom ligger affären så förbannat vackert, bland åkrar, ängar och skogar. Bara en sådan sak.
Kvällen har innehållit en hel del uppdaterande telefonledes. Mina vänner i stockholmstrakten har pockat på min uppmärksamhet och jag måste erkänna att jag ibland kan bli avis på dom som bor där i suset och duset. Ständigt saker på gång. Ständigt folk omkring en.
Men Umeå är också fint. Umeå är skitbra!

På lördag ska jag återupptäcka en del av nöjesutbudet i stan. Det var ett tag sedan sist och det känns som att det är dags för ett återseende. En come back.
Bara en kan gå segrande ur en sådan match. Om det blir jag eller nöjesinrättningen återstår att se.
Jag ska hålla mig borta från polisbilar.
Min handväska ska förbli lika ny och fin som den är i dag.
Jag ska inte stuka foten.
Söndagen ska vara som vilken söndag som helst.
Det ska jag se till.

Sov gott!

Inga kommentarer: