måndag, februari 07, 2011

Vårdar barn

Febern har varit något mildare i dag, men aptiten saknas hos den ena och tänder och halsont plågar den andre. Mysigt har vi haft i alla fall, med film, lite plugg och trevligt besök av pluggkompisen från Luleå. När min snusdosa började eka tom på eftermiddagen kom mamma hit och jag fick mig en liten prommis till stan för inköp av en rund, blå dosa. På vägen hem från stan slank jag in på en butik för att leta lämpligt plagg för det stundande bröllopet i mars. Jag hittade inget lämpligt för just det tillfället men väl en kofta som formligen skrek mitt namn. Jag vände kallt på klacken och gick därifrån, men jag hör den fortfarande ropa genom stadens tomma gator. Jag vet att man kan straffas för sådant beteende. Störande av allmän ordning tror jag att det kallas. Därför är det nog bäst att jag återvänder i morgon och tar koftan med mig hem. Det vore så onödigt om den fina koftan hamnade i klammeri med rättvisan.

Inga kommentarer: