tisdag, februari 15, 2011

Att trotsa kylan

I dag kände jag att det fick vara nog. Man kan ju för tusan inte sitta inne och mögla i all evighet bara för att utomhustemperaturen spelar oss ett litet spratt. Därför fick den här dagen bli toksocial.
Efter dagis och lunch åkte vi till Maran och pratade, lekte och drack kaffe. Det finns så mycket att prata om ibland. Jobb, barn, män, hängbröst, resor, kommande fester, semestrar. Underbara härliga stunder att spara i minnesbanken.
Från Maran åkte vi vidare till Strömnäs där det bjöds på tacopaj och kladdkaka. Samma sak där. Hängmagar, frisyrer, kök, barn, klädhögar och sport. Minnesbanken fylls på.
Nu sitter jag här och har avnjutit ett avsnitt av Dansbanan i Täfteå. Västerbotten at its best.
I morgon åker jag till barberaren och blir av med mitt rufs. Som jag längtar!

Inga kommentarer: