måndag, februari 14, 2011

Bitigt

I dag har det varit väldans kallt i vår lilla stad. Det är så kallt att det knarrar i hela gatan när en bil kör förbi här utanför.
I morse frågade jag Klara flera gånger om hon verkligen skulle till dagis i dag, eller om vi bara skulle vara hemma och mysa. Men hon är bestämd den unga damen och jag förstår henne, så här med facit i hand, eftersom resten av dagen blev en riktig innesittardag. På eftermiddagen fick jag hålla mig för skratt när hon kom studsande in i köket och sa:
-Mamma! Nu vet jag vad vi kan göra! Vi kan dammtorka!
Hur uttåkad är man då egentligen? I stället för dammtorkning slängde jag barnen i badkaret och på så sätt blev det lite roligt ändå.
Just ja! Det är ju alla hjärtans dag i dag. Jag är ju som bekant väldigt oromantisk, och eftersom min kärlek dessutom befinner sig på jobbet så lär det inte bli något häftigt firande här i huset. Om nu inte mannen i fråga slår på stort och överraskar. Något säger mig dock att det inte kommer att bli så. Vi är lite likadana på den fronten. Ett kärlekspar utan romantik, visst låter det vackert? Kanske man kan bjuda på ett nacksving eller två i stället. Det är mer min melodi.

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Det var tur för dig att det var så kallt egentligen, för annars hade jag ringt och tvingat ut dig och ditt knä på en promenad. Men även jag fick känna mig besegrad i denna kyla.

Anonym sa...

Vet inte om jag riktigt håller med där. Ni är faktiskt ett väldigt romantiskt par.
För vem har sagt att romantik måste vara som på film?? Den kan ju vara helt underbar med "bara" små bevis i vardagen...
/C

M sa...

Jag synar dina nacksving med våra tusen nålar. Jag köpte dock chokladhjärtan åt min man. Nu har jag ätit upp dem. Det var hans present till mig. Ha det gott i kylan!